Afbeelding Jaarverslag

Stichting Kennis Gebiedsontwikkeling Jaarverslag 2018

19 juli 2019

1 minuut

Nieuws In 2018 hebben Co Verdaas en Tom Daamen als hoogleraar en directeur een vliegende start kunnen maken. Alle leden van de SKG hebben zich voor een nieuwe periode van 3 jaar aan de stichting en de leerstoel verbonden. Het team van de leerstoel is verstevigd en eind november is er unaniem ingestemd met een uitdagende kennisagenda. Het SKG Jaarverslag kijkt terug op het transitiejaar 2018, waarin onder andere afscheid werd genomen van Agnes Franzen als directeur. Het verslag geeft een overzicht van de partners, het netwerk en de geboekte resultaten, maar kijkt vooral ook vooruit: naar een nieuwe fase in het verder helpen professionaliseren van het vak gebiedsontwikkeling en daarmee het realiseren van een nog duurzamer en vitaler Nederland.

Download hier het Jaarverslag

Cover: ‘Afbeelding Jaarverslag’

Weekoverzicht Cover door Ineke Lammers (bron: gebiedsontwikkeling.nu)

Dit was de week van secuur kwaliteit toevoegen

Deze week ging het op Gebiedsontwikkeling.nu over het toevoegen van kwaliteit. In het Rotterdamse Katendrecht, in het Brabantse watermolenlandschap en als missie van gebiedsontwikkelaars.

Weekoverzicht

29 februari 2024

Jan Fokkema door NEPROM (bron: NEPROM)

Jan Fokkema: “Ik denk dat we onze maatschappelijke verantwoordelijkheid heel duidelijk nemen”

Na bijna 25 jaar neemt Jan Fokkema deze week afscheid als directeur van de NEPROM. “Het zou goed zijn als we de publiek-private samenwerking in gebiedsontwikkeling weer meer opzoeken.”

Uitgelicht
Interview

29 februari 2024

Royal Miles door Richie Chan (bron: Shutterstock)

Wetenschappers: goed ontworpen winkelstraten vergroten welzijn van ouderen

Winkelstraten hebben de potentie om het welzijn van ouderen te bevorderen, alleen weten gebiedsontwikkelaars deze nog lang niet altijd te benutten. Dat stellen Britse wetenschappers in nieuw onderzoek.

28 februari 2024