Afbeelding Jaarverslag

19 juli 2019

1 minuut

Nieuws
In 2018 hebben Co Verdaas en Tom Daamen als hoogleraar en directeur een vliegende start kunnen maken. Alle leden van de SKG hebben zich voor een nieuwe periode van 3 jaar aan de stichting en de leerstoel verbonden. Het team van de leerstoel is verstevigd en eind november is er unaniem ingestemd met een uitdagende kennisagenda. Het SKG Jaarverslag kijkt terug op het transitiejaar 2018, waarin onder andere afscheid werd genomen van Agnes Franzen als directeur. Het verslag geeft een overzicht van de partners, het netwerk en de geboekte resultaten, maar kijkt vooral ook vooruit: naar een nieuwe fase in het verder helpen professionaliseren van het vak gebiedsontwikkeling en daarmee het realiseren van een nog duurzamer en vitaler Nederland.

Download hier het Jaarverslag

Cover: ‘Afbeelding Jaarverslag’

Skyline Eindhoven door Ivo Verschuuren (bron: Shutterstock)

Provincie moet rol pakken van regionale gebiedsregisseur

Veel maatschappelijke ontwikkelingen gaan over gemeentegrenzen heen en dus ligt het voor de hand ruimtelijke ordening op een hoger schaalniveau op te pakken. De provincies komen hiervoor nadrukkelijk in beeld, aldus promovendus Guus van Steenbergen.

Uitgelicht

23 september 2022

Portret Marlon Boeve door Sander van Wettum (bron: SKG)

Marlon Boeve start als hoogleraar Omgevingsrecht in gebiedsontwikkeling

Marlon Boeve treedt aan als hoogleraar Omgevingsrecht in gebiedsontwikkeling bij de TU Delft. In gesprek met Eric Burgers geeft zij aan wat omgevingsrecht voor haar betekent en wat de betekenis ervan is voor de ruimtelijke inrichting van Nederland.

SKG Nieuws

23 september 2022

Weekoverzicht Cover door Ineke Lammers (bron: gebiedsontwikkeling.nu)

Dit was de week waarin de natuur voor samenhang zorgt

Deze week op Gebiedsontwikkeling.nu: onheilspellende berichten over het gebrek aan samenhang in de aanpak van ruimtelijke opgaven op nationaal- én op buurtniveau. Maar ook: hoe de natuur samenhang kan brengen in gebiedsontwikkeling.

Nieuws

22 september 2022