Afbeelding Jaarverslag

Stichting Kennis Gebiedsontwikkeling Jaarverslag 2018

19 juli 2019

1 minuut

Nieuws In 2018 hebben Co Verdaas en Tom Daamen als hoogleraar en directeur een vliegende start kunnen maken. Alle leden van de SKG hebben zich voor een nieuwe periode van 3 jaar aan de stichting en de leerstoel verbonden. Het team van de leerstoel is verstevigd en eind november is er unaniem ingestemd met een uitdagende kennisagenda. Het SKG Jaarverslag kijkt terug op het transitiejaar 2018, waarin onder andere afscheid werd genomen van Agnes Franzen als directeur. Het verslag geeft een overzicht van de partners, het netwerk en de geboekte resultaten, maar kijkt vooral ook vooruit: naar een nieuwe fase in het verder helpen professionaliseren van het vak gebiedsontwikkeling en daarmee het realiseren van een nog duurzamer en vitaler Nederland.

Download hier het Jaarverslag

Cover: ‘Afbeelding Jaarverslag’

Hof van Cartesius door Cas Slagboom (bron: Cas Slagboom)

Cultuur & GO #6: Werkspoorkwartier

Het Werkspoorgebied in Utrecht maakt een indrukwekkende transformatie door. Verantwoordelijk is een klein aantal zeer betrokken individuen, aan publieke en private zijde. Rinske Brand zocht ze op en noteerde hun bevlogen verhaal.

Uitgelicht
Casus

3 februari 2023

Het platteland van Groningen door Rudmer Zwerver (bron: Shutterstock)

Werken aan perspectief voor nieuwe generaties op het platteland

Is er straks nog plek voor de nieuwe generaties op het platteland? Willem Korthals Altes brengt verslag uit van een TU Delft-studiemiddag over dit thema. De oogst: vier visies op een bewoonbaar buitengebied.

Verslag

3 februari 2023

Weekoverzicht Cover door Ineke Lammers (bron: gebiedsontwikkeling.nu)

Dit was de week die je je niet voor kunt stellen

Verbazing alom, deze week op Gebiedsontwikkeling.nu. Bijvoorbeeld over hoe soms met enthousiaste stadmakers wordt omgegaan, over het idee dat Almere en Amsterdam straks echt aan elkaar vastzitten en dat data impact heeft in gebiedsontwikkeling.

2 februari 2023