Afbeelding Jaarverslag

Stichting Kennis Gebiedsontwikkeling Jaarverslag 2018

19 juli 2019

1 minuut

Nieuws In 2018 hebben Co Verdaas en Tom Daamen als hoogleraar en directeur een vliegende start kunnen maken. Alle leden van de SKG hebben zich voor een nieuwe periode van 3 jaar aan de stichting en de leerstoel verbonden. Het team van de leerstoel is verstevigd en eind november is er unaniem ingestemd met een uitdagende kennisagenda. Het SKG Jaarverslag kijkt terug op het transitiejaar 2018, waarin onder andere afscheid werd genomen van Agnes Franzen als directeur. Het verslag geeft een overzicht van de partners, het netwerk en de geboekte resultaten, maar kijkt vooral ook vooruit: naar een nieuwe fase in het verder helpen professionaliseren van het vak gebiedsontwikkeling en daarmee het realiseren van een nog duurzamer en vitaler Nederland.

Download hier het Jaarverslag

Cover: ‘Afbeelding Jaarverslag’

Dubbele Dijk door Provincie Groningen (bron: Provincie Groningen)

Slim gebruik van slib transformeert de Groninger waddenkust

Voor de kust van Groningen zit te veel slib in het water van de Eems-Dollard. Maar waar het op de ene plek tot last is, biedt het op de andere kansen – heel dichtbij zelfs. Voor natuur, landbouw en dijkversterking.

Uitgelicht
Casus

22 juli 2024

Tentoonstelling door John Lewis Marshall (bron: John Lewis Marshall)

AI-expo Onmetelijk Belangrijk: een verkenning naar zachte ontwerpwaarden

Hoe kan artificiële intelligentie architecten en stedenbouwers helpen om te ontwerpen vanuit zachte waarden? Die vraag staat centraal in de tentoonstelling ‘Onmetelijk Belangrijk’. Redacteur Kaz Schonebeek nam een kijkje.

Verslag

19 juli 2024

Laadpalen voor elektrische auto's door Ton Hazewinkel (bron: shutterstock)

Hub hub hub, de nieuwe crux in gebiedsontwikkeling

Mobiliteitshubs kunnen met hun complete aanbod aan diensten inspelen op tal van behoeften aan stedelijke mobiliteit. En daarmee vormen ze een eigentijdse draaischijf binnen gebiedsontwikkelingen. Theo Stauttener brengt de meerwaarde in beeld.

19 juli 2024